Monday, December 15, 2014

Perlu tak saya beli termometer?

Assalamualaikum...

Perlu tak beli termometer?

Sebelum ni memang ada niat nak beli, tapi asyik bertangguh je.. Alhamdulillah, Dania jarang demam.. Pernah sekali tu dia demam di kampung, dan angah saya ada termometer.. Dapatlah saya pinjam dari angah saya..

Baru-baru ni ada scroll-scroll kat Lazada.. Hihi.. Lazada lagi.. Yela, dah terperap dalam rumah, handphone sajalah peneman di kala sunyi.. Tapi memang saya kerap scroll Lazada, selain check harga di Mudah.my.. Banyak juga harga yang boleh tahan murah di Lazada ni.. Lebih-lebih lagi kalau ada promotion..

Dah.. cerita lebih pula tentang Lazada.. Senang cerita korang scroll lah sendiri ye kat Lazada ni...

Berbalik ke cerita asal saya...

Perlu tak saya beli termometer?

Saya rasa perlu...

Sebab saya perlu ada termometer?

Ia adalah peralatan perubatan atau medical equipment yang paling kerap digunakan.. Especially bila kita ada anak kecil.. Senang nak pantau suhu anak-anak kalau mereka demam..


Jenis-jenis termometer

Fever strip/ forehead termometer.
Termometer ni senang je. Letak saja kat dahi dan tengok perubahan warna kat strip tu. Suhu ditentukan di mana perubahan warna tu berhenti.

Digital thermometer
Termometer ni perlu di letakkan celah ketiak/ bawah lidah. Mudah dan lebih tepat sebab tau suhu secara digital. Cuma kadang-kadang susah nak suruh anak-anak ni duduk diam masa nak ambil suhu. Termometer ni kena letak di lidah atau ketiak lebih kurang seminit sampai keluar bunyi beep...

Digital ear thermometer.
Mudah dan tepat. Hanya perlu letak di lubang telinga. Beberapa saat saja dah boleh dapat suhu badan. Memang senang kan. Cuma harganya agak mahal, jadi ramai yang berkira-kira nak beli termometer jenis ni.


*****


Tapi berbalik cerita Lazada tadi, saya ada buat survey harga termometer ni. Harga memang agak mahal tapi ada juga yang ada promotion. Jadi harganya memang murah.



Murah kan!

So apa lagi. Jom shopping di Lazada ye..




 I'm your SHAKLEE Independent Distributor
 Noor Sheila A.Mutalib a.k.a Sheila Mutalib
 ID 890281
 SMS / Whatsapp +60137704101
 Email to sheilamutalib@yahoo.com
 Fanpage to SheLoveVitamin

6 comments:

  1. Tq for sharing jns termometer tu..
    Lya mmg ada beli jgk.. mmg pting kot utk org y ada ank kecil. Sbb kdg tu budak demam pnas, bila.pgang kurang pnas.. bila letak twrmometer pns tinggi, maybe sbb pns dlm..

    ReplyDelete
  2. sebenarnya penting juga termometer ni..kadang-kadang kalau rasa badan macam tak bermaya je, boleh juga check..kot kot demam panas dalam kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah puteri.. bkn utk anak2 je.. mak bapak nye pun ni tumpg sekaki cek suhu.. :) memamng berguna..

      Delete
  3. a ah murah aje.. elok la beli.. yang telinga tu paling cepat heheh

    ps : CT ade buat segmen.. sudi sudikan join..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah murah, mmg kena beli la.. hihi...

      InsyaAllah CT, nnt sheila join.. tutup esok ye.. mintak2 sempat join..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pilihan vitamin untuk semua